top of page

Mama in de kijker: Lieve


Lieve en Julian

Julian - 7/01/2018

Beroep: Content Marketeer


Wat betekent voor jou een gezonde levensstijl:

Evenwicht vinden tussen werk, thuis, sport, lekker eten (maar daarom niet speciaal héél gezond) en afspreken met vrienden. Kunnen genieten van al deze zaken en zorgen dat dit in balans is. Mijn vriend is van Spanje en hij kookt meestal. Super, alleen bevat de Noord Spaanse keuken vaak veel vlees en patatjes, ik voorzie dan de groentjes. We zijn een goed team!


Hoe krijg je dat klaar met zo’n kleine actieve baby?

Voor mijn zwangerschap deed ik verschillende sporten, het krijgen van Julian was dan ook een grote aanpassing. Het was zeker niet gemakkelijk om de sport terug in mijn routine te krijgen. Nu heb ik toch enigszins balans gevonden door elke week bij Mums en Bubs te sporten en yoga te volgen onder de middag op het werk. Ik ben blij dat ik iets gevonden heb dat in die drukke agenda past.


Vroeger ging ik ook heel vaak fietsen met mijn papa, vandaag gaan we dat voor de eerste keer opnieuw proberen. Deze keer met Julian op de fiets achteraan.


Van welke momenten geniet je t meest als mama?

Als Julian rustig met één ding bezig is en daar van kan genieten. Als hij bijvoorbeeld rustig naast mij zit in de zetel of enkel gefocust is op zijn eten. Ook wanneer hij nieuwe dingen ontdekt of leert; zijn eerste stapjes rond de tafel die hij heel voorzichtig aanpakte, het leren van iets niet meer te doen als het pijn deed,…


Zou je één van de hilarische momenten van Julian met ons willen delen?

We hebben zo van die barstoelen bij ons thuis en Julian had net ontdekt hoe hij kon kruipen. We letten even niet op en plots zat hij vast. Het leek alsof hij in de gevangenis zat, tussen de baren van de barstoelen. Geen idee hoe hij daar ingekropen was, maar dit was zijn eerste ‘kruipke’.


Wat vind je de minder leuke momenten aan mama zijn?

Wanneer anderen (grootouders, vrienden) zich moeien en alles beter weten; ‘je zou dat toch beter zo doen of je MOET dat zo doen’, ‘ik heb een nieuwe papfles gekocht, want die van jou is niet goed hoor’,...


Mums en Bubs in 1 zin beschrijven: Mums en Bubs is samen met je kindje en op je eigen tempo terug fit worden. En ik kijk er elke zaterdag naar uit!


Lijfspreuk: F*** Google, mama knows best.



66 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page