top of page

Mama in de kijker: Letticia


Letticia en Faye

Faye - 7 januari 2018

Beroep: kinderverzorgster


Wat betekent een gezonde levensstijl voor jou?

De combinatie van gezond en lekker eten (veel fruit!), veel water drinken en veel bewegen. Van maandag tot en met vrijdag probeer ik altijd evenwichtig te koken, jammer genoeg lukt

dit in het weekend wat minder goed. Ook voor sport is er weinig tijd, maar

dat probeer ik goed te maken door bijna overal te voet naar toe te gaan.


Hoe krijg je dat klaar met zo’n kleine, actieve baby?

Veel plannen! Voor de geboorte van Faye ging ik soms dagelijks naar de winkel achter

boodschappen en ging ik gaan sporten wanneer ik eens een vrij

moment had. Nu probeer ik de zondag telkens mijn week te plannen.

Enkel vrije tijd vinden (of een babysit) om te gaan sporten gaat nog

moeilijk. Daarom vind ik het ideaal dat Faye de donderdag avond mee

kan naar de mums en bubs lessen.


Hechtte je voor je zwangerschap ook veel belang aan gezond zijn?

Ik merk wel dat ik er sinds de zwangerschap meer op let. Zowel qua

voeding als qua sporten. Vroeger gingen we al sneller eens iets gaan

eten. Ik wist ook dat als het de ene dag niet lukte om te gaan sporten, er

wel nog dagen waren dat ik kon gaan. Doordat ik nu telkens mijn

weken moet plannen, let ik er bewust op.

Van welke momenten geniet jij het meest als mama?

- De ochtend en avond flesjes. Samen in bed of in de zetel tot rust komen.

- Wanneer ze iets voor het eerst kan en dan er super schattig bij kijkt, bv

klappen in de handjes, kusjes gooien, zwaaien,…


Zou je met ons één van jouw meest hilarische moment met Faye willen

delen?

Faye heeft nu een speelgoedtelefoon gekregen en telkens houdt

ze deze aan haar oor alsof ze aan het bellen is. Dit doet ze nu ook met

de tv bakjes, mama of papa’s telefoon en haar mini pop.


Wat zijn voor jou dan de minder leuke momenten?

Vreemde mensen die haar willen aanraken of zelfs kusjes proberen geven.


Als je Mums en Bubs in 1 zin zou moeten beschrijven, hoe zou die zin dan

klinken?

Sporten, bijpraten met andere mama’s en quality time met Faye en

dat allemaal in één uurtje.


Lijfspreuk of tip naar andere mama’s: blije mama = blije baby (en omgekeerd)

: )



42 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page